Side under arbeid
Hva må dere tenke på når dere skal arrangere miniturnering?
I forkant av arrangement så må følgende være på plass:
FairPlay-verter (kampverter) - Disse skal gå i fair play vester og være tilgjengelig for spillere, ledere og foreldre som er på arrangement. I tillegg har de ansvar for at alt skal gå rolig for seg. Litt mindre å gjøre for de yngre enn de eldre, men les instruks under fanen "praktisk info --> Roller i klubb". En pr. minibane.
Merke banene med nummer - Nummerer banene som brukes, ligger laminerte lapper med tall på i skapet på lager.
Dobbeltsjekk med banedagbok og evnt dommeransvarlig i klubb at det er satt opp dommere til kampene som skal gjennomføres.
Send gjerne en infomail til deltakende klubber om hvordan det er å spille i Førdehuset og praktisk informasjon som lengde på kamper etc.
Skriv ut banedagboka slik at det er lett tilgjengelig for alle som er i hallen (https://www.handball.no/system/banedagbok/?venueUnitId=4409)
Merke garderober (ligger ferdig laminert på lager i hallen)
Ekstra: Speaker om det er ønskelig, det skaper en god ramme rundt kampene. Ta kontakt med vaktmester i hallen i god tid før arrangement.
Ekstra: Musikkansvarlig om det er ønskelig. Ta kontakt med vaktmester i hallen, i god tid før arrangement.
Hovedsekreteriat slik at kampene starter og avsluttes til samme tid, det vil si at tavla i hallen styrer tiden, men ingen mål skal registreres (vaktmester er behjelpelig med oppsett av klokke)
Når det kommer til arrangement i hallen, er vi såpass heldige at vaktmestere i hallen tar mye ansvar for ting som skal gjøres i forkant, men lurt å sjekke at alt er gjort før lagene kommer:
Garderober (disse kan være lurt å merke, laminerte lapper som kan henges på dørene ligger i skapet på lagerrom, men da må de tas ned igjen) PÅ VEI
Riktige lysforhold (kontakt evnt vaktmester)
Renhold på banene (kontakt evnt vaktmester)
Om du ønsker speaker på arrangement så er vaktmester behjelpelig med dette.