Side under arbeid
Hva må du tenke på når laget ditt skal arrangere hjemmekamp?
PS: Vi tar foreløpig ikke inngangspenger for våre kamper.
I forkant av arrangementet så må følgende oppgaver fordeles ut på foreldre eller evnt andre:
FairPlay-vert (instruks her på sidene)
Sekreteriat (1-3 stykker avhengig av alder og nivå), en på klokke, en på liveføring og ved kamper på høyt nivå er det greit å ha en ekstra person i sekreteriat, blant annet til tørking av bane. MERK: Ved nasjonale kamper skal tidtaker være nøytral (dvs ikke stå i samme klubb som spillende klubber).
Ekstra: Speaker om det er ønskelig, det skaper en god ramme rundt kampen.
Ekstra: Musikkansvarlig om det er ønskelig.
Om det er mange kamper på samme dag så kan gjerne banekampdagboka skrives ut (https://www.handball.no/system/banedagbok/?venueUnitId=4409)
Når det kommer til arrangement i hallen, er vi såpass heldige at vaktmestere i hallen tar mye ansvar for ting som skal gjøres i forkant, men lurt å sjekke at alt er gjort før lagene kommer:
Garderober (disse kan være lurt å merke, laminerte lapper som kan henges på dørene ligger i skapet på lagerrom, men da må de tas ned igjen) PÅ VEI
Riktige lysforhold (kontakt evnt vaktmester)
Renhold på banene (kontakt evnt vaktmester)
Om du ønsker speaker/musikk på arrangement så er vaktmester behjelpelig med dette.
Om dommer ikke møter til kamp så plikter arrangør og begge lags ledere å forsøke å skaffe en ny dommer. Alle skal gjøre sitt ytterste å få kampen gjennomført. Om det skal leveres protest på valg av dommer må denne leveres før kampstart.