Kickstart på 2024

Postet av Førde IL - Handball den 14. Jan 2024

Det har vært innholdsrike dager for klubben siden nyttår. Lørdag 6.1 spilte J14 kamp borte mot Bjørn, en kamp de vant med god margin og sørget for å komme seg i A-gruppa resten av sesongen, det vil si gode kamper og en arena de får muligheten til å utvikle seg godt på. Vi gratulerer med dette og ønsker laget lykke til videre i sesongen. Denne dagen tok også damene i 2.divisjon en solid hjemmeseier mot Follo 2.

Søndagen var J12 på tur til Dale for sin første kamp i 2024.

Fredag 12.01 hadde J13 sin første kamp for året, borte mot Florø. Turen startet fra Førde, men bilene måtte raskt snu da Naustdalstunellen ble stengt, kampen endte dermed uavgjort på grunn av litt tidspress, og J13 klarte å komme seg i A-gruppa nå i videre spill. Vi gratulerer med dette og ønsker masse lykke til i resten av sesongen.

Lørdag 13.01 var det full rulle for mange lag. J6 hadde sine første kamper, hvor de møtte Askvoll og seg seg i Askvollhallen, i samme hall hadde også J7 sine første kamper i 2024. J11 startet sesongen på hjemmebane, sammen med fjerdedivisjon som tapte mot Eid. 2.divisjon er på tur østover hvor helgas første kamp endte med 29-32 tap mot Fredrikstad 2.

Søndag 14.01 var nok en dag med enormt antall kamper for klubben. J9 tok turen til Fjalerhallen for sine første kamper i år. J12 hadde nye kamper mot Dale i Førdehuset og J16 hadde sin første kamp for året som endte med 7-24 tap mot Sogndal. Jenter og gutter 8 hadde full runde i Førdehuset, og fjerde divisjon reiste seg fra gårsdagens tap med 24-21 seier over Sogndal 2. 2.divisjon tok i dag seieren 27-22 borte mot Rygge.

Kommende veke er det nye konkurranser og aktiviteter for klubben.

Jenter 10 tar lørdag turen til Askvoll for kamper mot Askvoll/Holmedal, Dale og Høyang.

Jenter 12 tar nok en kamp mot Dale i Førdehuset 12.00 og 13.00

Førde United tar turen til Sandane og Trivselshagen for sine første kamper for året.

Fjerdedivisjon har en lang reise til Årdal hvor Jotun venter på dem klokka 14.30

Gutter 10 har kamper mot Florø klokka 14.45

Søndag 21.01 reiser J16 til Eid for kamp klokka 12.00

Vi takker for en god start på året, og ønsker alle sammen lykke til den kommende uka med treninger, kamper og andre aktiviteter.